Hastalarımızdan bazıları
Sorular ve Cevaplar
Yazan ; siyami dadak 24 Haziran 2013 Pazartesi
Kalça çıkılığı kireçlenmesi
Cevap : geçmişolsun kalça çıkığı zeminindeki protez amaliyatlara doktor içinde hasta için bir çok risk taşıyan sıkıntılı bir ameliyat olup, sonrasındada tekrarlayan ameliyatlar gerekebiliyor, bu yüzden olabidiğince ertelenmesi doğru bir öneri fakat günlük hayatı bıkıracak tarzda ağrılar var ve hayatı engelliyorsa amelitı düşünmek te fayda var, ideali bu ameliyatı 50- 60 lı yaşlara kadar ertelemek fakat 30 yaşında ameliyat yaptığım hastamda var önemli olan hastanın şikayet derecesi ve doğru doktora tedavi olmak saygılarımla
Yazan ; hatice tomul 21 Haziran 2013 Cuma
üçfazlı bölgesel kemik sintigrafisi sonucu
dr bey annemin kemik sintigrafi sonucunu açıklarsanız sevinirim bulgular: kan akımı ve kan havuzu fazlarında pelvis bölgesinde sağ inguinale uyan landa hafifce artmış aktivite tutulumu izlenmektedir. geç statik görüntülerinde: pelvis bölgesinde os iskium ramus superior ve inferiorunda fokal tarzda artmış aktivite tutulumları mevcuttur. yorum:os iskiumda (sağ) tarif edilen lokalizasyonlarda üç fazdada artmış aktivite tutulu.. dr bey açıklarsanız sevinirim dr %50 tümörden süphelenmişti ama.....
Cevap : sintigrafi tek başına çok yanıltıcı olur yanında röntgen, tomografi yada MR gibi görüntüle imkanlarıyla ancak anlamlı sonuç- yorum yapılabilir.
Yazan ; ahmet akdeniz 30 Mayıs 2013 Perşembe
beldeki sıvı kaybı nasıl önlenebilir ve ne tür tedavi önerirsiniz
L5-S1 düzeyinde dejenere diskopati ve karşılıklı endpalatolarda yağlı dejenerasyon alanları izlenmiştir. bu yüzeyde epidural yağlı mesafeyi oplitere eden tekal keseye bası oluşturmayan fokal minimal disk protrüzyonu mevcuttur. Nöral forameller açıktır. CONUS NORMALİR. LOMBER DÜZEYLER NORMALDİR. İLGİLENİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM TEŞEKKÜR EDERİM.
Cevap : fizik tedavi, sırt kaslarını güclendirici egzersizler faydalı olur ama beyin cerrahisi hekimleri daha fazla yardımcı oacaktır sizlere
Yazan ; ömer cengız 30 Mayıs 2013 Perşembe
mr sonucu
sağ koksofemoral eklem mesafesının daralmıs oldugu eklem yuz kartilaj kalınlıgının azaldıgı ve eklem koselerinde osteofitik sivrileşmenin varlıkları dikkati çekmektedir. sağ kaput femoride epifizde T1W sekansta hipointern , T2W sekansta Hiperintens karakterde sinyal intensite degişikligini kısmen kollum femoriye de uzanım gozterdigi dikkatti cekmektedir. tanımlanan bu goruynumler sag koksofemoral eklemde hafif koksartrozik degişikler , kaput femoride avasküler nekroz? , geçici kemik iliği sendromu? , kontüzyon ?) ile uyumlu olarak degerlendirilmiştir sağ koksofemoral eklem kapsül bütünlügü korunmus olmakla beraber eklem mesafesinde artmıs artikuler sıvı mevcuktu sag koksofemoral eklem komsulugundaki kasların sola gore hafif atrofik karakterde oldukları izlenmektedir.
Cevap : kalçanızdaki sorunu gösteriyor MR kesitlerinin incelenmesi gerekiyor evrelerine göre basit istirahatten ameliyatakadar seçenekler mevcut olup değerlendirilmesi gerekli
Yazan ; fatma 22 Mayıs 2013 Çarşamba
kemik çürümesi
merhaba doktor bey allah rızası için bana yardım ewt allah rızası için diyorum çünkü bizim gördüğümüz ve konuştuğumuz doktorlar insan için bize yardım etmedi siz allah için bize yardımcı olun. annemin ayağında kist var raporu size gönderiyorum burdaki doktorlaroın hepsi önemsiz dedi bu rapora bakıp ayağınızda hiçbirşey yoko dediler ve fiziko tedaviye göonderdiler fizik tedavi doktoru ben bu ayağa tedavi yapamam çünkü çok fazla sorun var dedi bu rapooru bir kez daha ortopedi doktooruna götürdük adam bize bağırıp çağırıp fizik tedaviye gönderdi yine ne yapacağımızı bilmiyorouz fizik tedaviyle ayağının daha kötü olacağından korkuyoruz s sizcede annemin ayağında birşey yok mu fizik tedaviyle geçer mi? var derseniz adana ortopedia hastahanesine gideceğiz. biliyoroum biraz uzun oldu ama ne yapalım başka çaremiz kalmadı bundan başka şimdiden cevabınız için teşekkürler iyi günler kalkaneus boynunda 8x6 mm ebadıonda düzgün sınırlı kist(subkondral kist- intr anterior taosseos ganglion kisti?) izlenmektedir. alofibular ligamanda rüptur ile uyumlu devamsızlık mevcut olup lokalizasyonunda effüzyoon artışı izlenmektedir. orta küneiform ile IIo. metatars başları osteonekroz ile uyumlu uyumlu kortikal düzensizlikler ve subkoondral kistlere ait T2 AG lerde heterojen sinyal intensit artışları izlenmektedir. komşuluklarında minimal effüzyon (freiberg hastalığı?) mevcuttur.
Cevap : hastanın grafileri ile değerlendirilmesi daha doğru olur MR a göre ciddi sorun olmayacak fakat bir anda iyilleşmeyecek problemler var , büyük kistlerde ameliyat yapabiliyoruz ama sizdeki okadar deyil,
Yazan ; merve 12 Mayıs 2013 Pazar
AYAĞIM SIZLIYOR
Cevap : muayene edilip MR çeklimesi daha doğru olur morton nöroması dediğimiz rahatsızlık olabilir yakınınızdaki bir ortopedi hekimine vaşvurmanız daha doğru olur
Yazan ; esra bilgin 11 Mayıs 2013 Cumartesi
boy
internetten gördüğüm boy uzatmak için kullanılan ilacın içeriğinde L-Arginine L- Ornithine: DI-Alpha Tocopherly Acetate Vitamin B12 Vitamin D3 olan ilacın herhangibir yan etkisi var mı ? sizin tavsiye ettiğiniz herhangibir ilaç mı? doktor tedavisiyle ameliyat olmadan 20 yaşından sonra boy uzama ihtimali var mı?
Cevap : önerim yok
Yazan ; züheyr kavasoğlu 09 Mayıs 2013 Perşembe
diz için tekrar amelyat olmam lazım doğrumu
sayın hocam 8 sene önce leteral menisküs grade 3a yırtık ön çapraz bağ inkoplet yırtığı için amelya oldum şimdi ise ağrılarımdan dolayı mr çekildim me sonucu şöyle.... medial menisküs arka boynuzunda grade 1 sinyal artışı vardır ..ACL liflerinde dejeneratif sinyal artışı izlenmektedir ...leteral menisküs ön boynuz-gövde kesminde eklem mesafesinde milimetrik yabancı cisme ait artefaktın izlendiği görünümü mevcuttur...patellar tendon antirior medialinde geçirilmiş cerrahi sekel cilt altı değişiklikler izlenmektedir.....leteral menisküs ön boynuzunda üst ekle yüzüne ulaşan grade 3 sinyal artışı izlenmektedir .sizce amelyat olmalımıyım
Cevap : geçmiş on ameliyat sonrası çekilen Mr bulguları yanıltıcı olabiliyor, klinik şikayetleriniz ve muayene bulguları ameliyat için daha önemlidir, ciddi şikayetleriniz varsa klitlenme takılma gibi olmanız gerekebilir.
Yazan ; ayse tezcan 09 Mayıs 2013 Perşembe
kalca protez amelıyatı
Cevap : geeçmiş olsun, bu yaşta kalça protezi ameliyatı biraz erke ama şikayetler varsa yapabiliyoruz fakat hastayı ve doktoru yoran tedaviler, zamanla şikayetler azalacaktır fizik teda kesinlikle faydalı, grafi ile değerlendirmek daha doğru olur geçmiş olsun
Yazan ; Fatoş 27 Nisan 2013 Cumartesi
Tırnak kırılması
Merhaba. Benim ayak tırnağımın yarısı kırıldı. Yeniden çıkar mı? Yada kendisi uzar mı? Bu kırılan tırnak düşer mi? Ne zaman eski haline döner? ve ne yapmamı önerirsiniz? Teşekkürler
Cevap : tırnak sürekli kokunden büyür yatagı bozulmadıysa zamanla büyüyecek ve o kısmını atılacaktır 1-2 ay sürebilir.
 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10     >    >>